czwartek, 13 grudnia 2012

Gold Medal Barbie® 1973 & The World of Barbie® 1973

Ostatnio bardzo intryguje mnie pojęcie "laka kochana", a jeszcze bardziej zastanawia mnie różnica między lalką "kochaną", a lalką "nie kochaną"? Jakie kryteria w życiu osoby dorosłej - kolekcjonera, konesera, zbieracza, musi spełniać dana lalka by była uznawana za "kochaną"? Ja mam pewną teorię na ten temat, ale nie chcę narzucać własnego zdania, więc z chęcią dowiem jakie są wasze poglądy?

Dossier
imię - Barbie
data przybycia do mnie - 7 listopada
przybyła z - allegro
rok produkcji - 1973
headmold - Stacey 1965
ciało - 1966
ręce - proste PTS
produkcja - Made In Korea
seria - old Medal Barbie
oczy - niebieskie
usta - cieliste
włosy - jasny blond

Teraz o Barbie:
Przybyła do mnie razem z poprzednio opisywanym rudzielcem. W aukcji była opisana jako Barbie Malibu 1971, której egzemplarz już jakiś czas posiadam. Jednakże gdy tylko lalka pojawiła się w moim domu, zauważyłem pewną różnicę i zasiało to moje wątpliwości, czy ta Malibu to faktycznie Malibu. Bledsza cera to za mało by skreślić fakt, że Barbie nie jest "plażówką", ale układ rąk już tak. Byłem pewien, że nie jest to European Standart o której pisano na innych blogach, bo jej włosy mają ciemny, a nie słoneczny odcień blondu. Po krótkiej nasiadówce w sieci wyklarowało się, że to Barbie Gold Medal 1973.

Gold Medal Barbie 1973
Zapraszam do obejrzenia reklamy - dawny Mattel zaskakiwał pomysłami i świetnością. 


Występowała w kilku wersjach sportowych - narciarstwo, biegi i łyżwiarstwo. Na tych zdjęciach widać charakterystycznie wykręcone do zewnątrz nadgarstki. W serii był także Ken, P.J i Skipper. 


Z racji tego, że przybyła do mnie w nieoryginalnym ubranku, chwilowo dostała coś na wzór sportowego wdzianka. Oczywiście mam zamiar upolować, którąś z oryginalnych kreacji z wyżej zaprezentowanych zdjęć. 

Barbie Gold Medal 1973

Rysunek oka jest identyczny z tym jaki posiada Malibu, oczywiście są różnice w detalach. Natomiast włosy mojej lalki mają częściowy reroot, oryginalny jasny blond miesza się z rudawymi refleksami, które zostały lalce dosztukowane przez poprzednią właścicielkę. 

Barbie Gold Medal 1973

Barbie Gold Medal 1973

Gold Medal i Malibu - dwie koleżanki z wczesnych lat 70 - obie bez oryginalnych łaszków, ale jak już wspominałem będę nad tym pracował. :)

Barbie Gold Medal 1973

Tu można dostrzec różnicę w rysunku brwi, kolorze oczu, intensywności cienia, kolorze ust i intensywności opalenizny. Muszę dodać, że Gold wcale nie jest blada jak np. European Standart, ale z pewnością mniej opalona od Malibu. 

Barbie Gold Medal 1973

Korzystając z okazji wspólnej sesji zaprezentuję różnicę w układzie nadgarstków i dłoni, to właśnie one zaintrygowały mnie na tyle, by poszukać prawdziwej tożsamości mojej Barbie.

Barbie Gold Medal 1973

Barbie Gold Medal 1973

Barbie Gold Medal jest trzecią lalką w mojej kolekcji opartą na headmoldzie Stacey 1965. Dwie vintage i reprodukcja, którą także bardzo lubię chociażby za możliwość wglądu w reprodukcję katalogu z roku 1973.

Barbie Gold Medal 1973

Postanowiłem podzielić się z Wami jego zawartością. 

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

The World of Barbie 1973

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety